اداری - آموزشی

اداری - آموزشی
۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۶

آزمون استخدامی27شهریور

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش:

آزمون استخدامی27شهریور/اجلاس روسای مناطق 11تا13مرداد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ حجت الاسلام والمسلمین مصطفی زنجانی در نشست خبری سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که صبح امروز 7 مردادماه در ساختمان شهید رجائی آموزش و پرورش برگزار شد اظهارداشت: به دلیل اینکه نمی خواهیم حرفهایمان با تناقض همراه باشد هنوز بخشی از ریزه کاریهای شرایط آزمون استخدامی مشخص نشده است و باید توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی این کار صورت بگیرد اما آنچه مسلم است 27 شهریور ماه به طور قطع آزمون برگزار خواهد شد و اطلاعیه آن حداقل تا دو روز دیگر بر سایت گذاشته می شود همچنین سهمیه های این آزمون توسط استانها پس از بررسی تهیه و تنظیم شده است.


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: کارهای حقوقی و مسائلی که جنبه حقوقی داشته باشند را در دفتر بررسی می کنیم همچنین امر رسیدگی به تخلفات اداری در دفتری خاص بررسی و کارهای مربوط به مجلس نیز در دفتری به همین منظور رسیدگی می شود.

 

برگزاری اجلاس برای حل مشکلات آموزش و پرورش


وی یادآور شد: برگزاری اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سنتی است که توسط شهید رجایی پایه گذاری شده است و هدف از آن این بوده که به طور سالانه مسئولان آموزش و پرورش در یک تا سه روز دوره هم جمع شوند تا مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را مطرح کنند و به همین منظور تمام روسای مناطق، بخشها، شهرستان و مدیران کل استان ها به تهران دعوت می شوند تا این اجلاس را برگزار کنیم.


معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیت امر تعلیم و تربیت در جامعه لازم است تا موضوعات و مسائل این وزارتخانه مطرح شود تا بتوانیم مشارکت جامعه را جلب کنیم. زیرا هر چند یک وزارتخانه از نظر ابزار،اعتبار و غیره قوی باشد برای اینکه بتوان کارها را به نتیجه مطلوب برساند باید از مشارکت جامعه ، اولیاو همه کسانی که در این رابطه نظرهایی دارند استفاده کنند البته مسئولان وزارت آموزش و پرورش امر ساماندهی و خط و مشی ها را مشخص می کند.


وی افزود: در این اجلاس که به مدت سه روز از 11 تا 13 مردادماه در برج میلاد برگزار می شود روسای قوا ، رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، وزیر آموزش و پرورش و معاونان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش سخنرانی خواهند کرد که مسئولان آموزش و پرورش و معاونان وزیر به صورت رو در رو یافته های خود را به روسای مناطق و مدیران کل منتقل می کنند شاید بتوان بصورت یک بخشنامه این کار را انجام داد اما تاثیر حضور افراد بیشتر خواهد بود.


حجت الاسلام والمسلمین مصطفی زنجانی ادامه داد:زمان برگزاری این اجلاس نیز در فصل تابستان انتخاب شده زیرا زمان استراحت دانش آموزان و معلمان است و همچنین مقدمات سال تحصیلی جدید آماده می شود و مدیران سعی می کنند که دستاوردهای این اجلاس را در برنامه سال تحصیلی جدید بگنجانند.


وی یادآور شد: تمام تجربیات، یافته ها و کارهای جدیدی که در هر زمینه ای در اقصی نقاط کشور بوده جمع اوری می شود و اگر کاری قابلیت اجرا در سطح کشور را داشته باشد پس از بررسی در شورای معاونین و پخته شدن طرح اجرا خواهد شد.

 

نقش جدی رسانه ها


معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: لازم است تا اصحاب رسانه برای حساس کردن جامعه در مورد مسائل آموزش و پرورش نقشی جدی در این اجلاس داشته باشند. زیرا آموزش و پرورش با مشارکت جامعه می تواند به هدف اصلی خود یعنی تربیت افراد فرهیخته در جامعه دست یابد.


وی تصریح کرد: در این اجلاس سعی شده است تا تنها مسئولان وزارتخانه صحبت نکنند بلکه مسئولان استانها ، شهرستان ها نیز نقطه نظرات خودشان را با وزیر آموزش و پرورش و مسئولان وزارت، معاونان وزیر آموزش و پرورش و مطرح کنند و به سوالات آنها پاسخ دهند که برای این کار 4 جلسه دو ساعته در نظر گرفته شده است .


حجت الاسلام والمسلمین مصطفی زنجانی ادامه داد: 12 کارگروه تخصصی با عنوان های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه ششم توسعه، راهکارهای توسعه و ارتقا سلامت و تربیت بدنی دانش آموزان ، نقش فضاهای آموزشی و پرورشی در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت، راهکارهای چابک سازی نظام اداری و کاهش تمرکز در آموزش و پرورش، اقتصاد آموزش و پرورش و معیشت فرهنگیان، نحوه انتخاب معلمان نمونه در برنامه ششم توسعه، همسویی محتوای آموزشی با برنامه درسی ملی، فرصت ها و تهدیدهای توسعه فضای مجازی و سواد رسانه ای در نظام تعلیم و تربیت، راهکارهای توسعه عدالت آموزشی و پرورشی، مدل تحول در آموزش بر مبنای تحول بنیادین، راهکارهای مشارکت همگانی در آموزش و پرورش و بررسی شیوه های موثر در پرورش صحیح دانش آموزان دسته بندی شده است که هر یک از کارگروه ها توسط یکی از معاونین یا مسئولان آموزش و پرورش اداره می شود.

 

مصوبات کارگروه ها در اجلاس بررسی می شود


وی افزود: برای این کارگروه ها 5 ساعت فرصت در نظر گرفته شده است و در نهایت توسط رئیس کارگروه نقطه نظرات همکاران جمع اوری و گزارش می شود. تا مصوبات آن در شورای معاونین بحث و بررسی شود و در نهایت موجب تصمیم سازی در سطح کشور باشد و اجرائی شود.


معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال کار جدیدی صورت گرفته است که تجربیات جدید و آخرین یافته های همکاران از هر استان جمع اوری شده است که بیش از 100 تجربه در هر استان داشته ایم که یک تجربه از هر استان انتخاب می شود و فرصت کافی به صاحب تجربه داده می شود تا بتواند این تجربه را بیان کند.  اگر قابلیت اجرا داشت در کشور به صورت هماهنگ اجرا کند.

 

وی علت انتخاب برج میلاد را برای مکان برگزاری اجلاس قیمت مناسب آن نسبت به دیگر اماکن دانست و گفت: امکانات و قیمت تمام شده برج میلاد از سایر اماکن بهتر بود و 15 درصد از دیگر مکان ها ارزان تر بود.


حجت الاسلام والمسلمین مصطفی زنجانی گفت: نمایشگاهی تحت عنوان دستاوردهای استان ها در محل اجلاس در نظر گرفته شده است که هر استان با در اختیار گرفتن یک غرفه دستاوردها و فعالیت هایی که داشته است را عرضه می کند.البته جنبه عمومی برای این نمایشگاه در نظر گرفته نشده است و فقط مخصوص همکاران است.

 

جنبه آموزش در اجلاس مهم است/دستاوردهای اجلاس کتابچه می شود


وی ادامه داد: جنبه آموزش برای ما در اجلاس بسیار اهمیت دارد و کارگروه های تخصصی همین وظیفه را بر عهده دارند اما امکان این که بتوانیم جلسات آموزشی بیشتری داشته باشیم فراهم نشده است.


معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: از سال گذشته دبیرخانه دائمی اجلاس در وزارت آموزش و پرورش دایر شده است و روسا و اعضای گروه ها هر مطلب جدیدی که داشته باشند در سایت این دبیرخانه می گذارند همچنین دستاوردهای برتر اجلاس در یک کتابچه شامل گزارشی از اجلاس چاپ خواهد شد.

 

تجمع معلمان جلوی مجلس

 

وی در خصوص برخورد با معلمانی که در 31 تیرماه جلوی مجلس تجمع کرده بودند گفت: ما هیچ گونه برخورد خشن و ناملایمی را با همکاران فرهنگی قبول نداریم و با توجه به اینکه شخص وزیر در همان روز برای آزادی کسانیکه دستگیر شده بودند اقدام کرد اکنون هیچ همکاری در مورد این مسئله در بازداشت نیست.


معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: کسانیکه دستگیر شده اند بیشتر محکومیت آنها مربوط به سالهای سالهای 88 و 89 بوده که درخواست عفو آنها را نیز از مقام های قضایی و ریاست قوه قضائیه داشته ایم و سه همکار ما که اکنون دستگیر شده اند مربوط به اجرای احکام آنها در سال 88 و 89 بود که ما به مسئولان قضایی نیز گفتیم زمان خوبی را برای اجرای این کار انتخاب نکرده اید و این موضوع را به وزیر اطلاعات نیز اطلاع داده ایم.


وی ادامه داد: درمورد جرائم حقوقی نیز باید مراجع ذیصلاح نظر بدهند و نمی توانیم برای کسی که جرمی را مرتکب شده است درخواست عفو بدهیم و اینها به تشخیص قاضی است .

 

مدارس استیجاری


حجت الاسلام والمسلمین مصطفی زنجانی در مورد مدارس استیجاری خاطرنشان کرد: این موضوعی تازه در آموزش و پرورش نیست و به زودی هم به پایان نمی رسد اما اکنون مشکلی در این زمینه نداریم و سعی شده رضایت مالکین جلب شود و اگر در جایی هم امکان جایگزینی بوده است مدرسه به مالک تحویل شده و به مکان جایگزین منتقل شده است.

 

ثبت نام اتباع خارجی


وی ادامه داد: در مورد کسانیکه شناسنامه یا برگه هویت ندارند بخصوص در مورد اتباع خارجی سال گذشته به تمام مدارس ابلاغ شد تا آنها را ثبت نام کنند و 200 هزار نفر سال گذشته وارد مدارس ابتدایی شدند که نیمی از آنها یعنی حدود 100 هزار نفر مشکلات هویتی داشتند که با توجه به راهکارهایی که داشتیم آنها را ثبت نام کردیم.


۹۴/۰۵/۰۷

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.