اداری - آموزشی

اداری - آموزشی

ترک تحصیل به یکی از موارد ذیل اطلاق می شود:

 الف- دانش آموز در واحد آموزشی ثبت نام نکرده باشد.

ب – دانش آموز بنا به درخواست خود ( در صورت داشتن حداقل 18 سال تمام ) و یا ولی خود از ادامه تحصیل انصراف دهد....

 ج – دانش آموز برابر مقررات از تحصیل در واحد آموزشی محروم شده باشد.

نکته1 : ترک تحصیل  قبل از امتحانات نوبت اول ، جزء سنوات تحصیلی مجاز دانش آموز محاسبه نمی شود. ( با استناد به تبصره 2 ماده 5 آیین نامه آموزشی متوسطه و تبصره 2 ماده 7 و تبصره ماده 19 آیین نامه پیش دانشگاهی سالی – واحدی ) و ترک تحصیل بعد از امتحانات نوبت اول ، جزو سنوات تحصیلی محاسبه می شود . بنابراین دانش آموزی که بعد از امتحانات نوبت اول ترک تحصیل می نماید ( یعنی همه دروس صفر می گردد ) برابر ضوابط در پایان سال تحصیلی ، چنانچه دانش آموز پایه اول باشد با کلیه دروس صفر به پایه دوم می رود و چنانچه دانش آموز پایه دوم باشد با کلیه دروس صفر به پایه سوم می رود و چنانچه دانش آموز پایه سوم باشد با کلیه دروس صفر در خرداد ماه می تواند در دوره تابستانی و دی ماه ادامه تحصیل داده و در صورت باقی ماندن برخی دروس پس از دیماه به بزرگسالان انتقال یابد . ( با استناد به رای 750 شورای عالی و نامه شماره 4138/400 – 15/05/86 وزارت )

نکته 2 : درج کلمه غایب در لیست ریزنمرات  توسط دبیر و ثبت کد 98 در رایانه برای دانش آموزانی که بعد از نوبت اول ترک تحصیل می نمایند ، الزامی است .

تذکر مهم – ماده واحده ( مصوبه 871 جلسه شورای عالی مورخه 91/06/20 ) : دانش آموزان پایه اول متوسطه که بعد از امتحانات نوبت اول به دلیل غیبت غیرموجه ترک تحصیل می کنند ، می توانند در سال تحصیلی بعد با رعایت سایر شرایط در پایه مذکور ( پایه اول ) ثبت نام کنند و ادامه تحصیل دهند . ترک تحصیل این قبیل افراد جزو سنوات تحصیلی منظور نمی شود.

 ترک تحصیل در دوره پیش دانشگاهی

( با استناد به ماده 51 و 52 آیین نامه سالی واحدی پیش دانشگاهی )

چنانچه دانش آموز در فاصله زمانی بعد از ثبت نام و قبل از شرکت در امتحانات پایانی نوبت اول ترک تحصیل کند ( هرچند نمره ارزشیابی مستمر داشته باشد ) برای وی کارنامه با ذکر مراتب ترک تحصیل صادر می شود و آن سال جزو سنوات تحصیلی وی محاسبه نمی شود و اگر دانش آموزی بعد از امتحانات نوبت اول ترک تحصیل نماید در کلیه دروس نوبت دوم غایب غیر موجه منظور و اعلام نتیجه شده و کارنامه صادر می شود و آن سال جزو سنوات تحصیلی وی منظور می شود.

نکته بسیار مهم : آنچه در رابطه با دانش آموزان ترک تحصیل کننده قبل از امتحانات پایانی نوبت اول در مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی حائز اهمیت است ، این است که پس از آنکه در سیستم دانش آموزی دانا وضعیت چنین دانش آموزانی را از حالت فعال به ترک تحصیل تغییر دادیم باید حتما بلافاصله نسبت به تثبیت وضعیت جدید ( ترک تحصیل ) ایشان در سیستم دانا از طریق گزینه اصلاح اتوماتیک وضعیت دانش آموزان ترک تحصیل  ، اخراج و ضمن سال رفته در منوی نقل و انتقال اطلاعات و در مرحله بعد نسبت به صدور کارنامه تحصیلی سالانه و محاسبه و چاپ کارنامه کلی دانش آموز اقدام کرد و در صورتی که وضعیت دانش آموز در این کارنامه ها ترک تحصیل درج شده باشد ، وضعیت دانش آموز تثبیت شده و مشکلی نخواهد داشت .( وضعیت چنین دانش آموزی  در پایان سال نباید ناتمام باشد – البته دقت فرمایید که وضعیت دانش آموز با وضعیت دوره ، دو موضوع جدا از هم می باشند )

۹۴/۰۸/۱۰

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.